Apotheken en apotheekhoudende huisartsenpraktijken mogen vanaf 2021 geen hulpmiddelen meer leveren als zelfstandige apotheek.
Dit betreft: incontinentiemateriaal, diabetestestmateriaal, drinkvoeding en verbandmiddelen.
De levering van deze middelen moet voortaan via speciale hulpmiddelenwinkels. Als apotheekhoudende huisartsenpraktijk vinden wij het belangrijk dat ze in ons dorp laagdrempelig beschikbaar blijven. Daarom werken wij vanaf 1 januari 2021 samen met MijnHulpmiddelenwinkel.
Wilt u gebruik maken van MijnHulpmiddelenwinkel? Meldt u zich dan hier aan.
Na aanmelding zal een assistente contact met u opnemen voor een intake.
Als u van bovenstaande gebruik wilt maken, verzoeken wij u om het toestemmingsformulier in te vullen en zo snel mogelijk in te leveren bij de praktijk.
Het bestellen van uw hulpmiddelen kunt u vanaf 1 januari 2021 online regelen. Dit kan op de website van Mijn Hulpmiddelenwinkel. Heeft u hulp nodig bij het plaatsen van een bestelling? Of heeft u vragen over deze nieuwe werkwijze? Neem dan gerust contact op met onze apothekersassistente, zij kan u verder dan verder helpen.
Uitzonderingen:
Bent u verzekerd bij CZ? Graag dan contact opnemen met uw zorgverzekering, want wij mogen niet leveren voor CZ.
Bent u verzekerd bij Menzis? Graag dan even contact met de apotheek, want we mogen wel leveren, maar niet via MijnHulpmiddelenwinkel.
Extra informatie:
Mijn Hulpmiddelen Winkel is gecontracteerd bij het Zilveren Kruis, zie https://zorgzoeker.zilverenkruis.nl/
Voor de levering van hulpmiddelen zijn wij erkend door de Stichting Erkenningsregeling voor Leveranciers van Medische Hulpmiddelen, SEMH