MedGemak app

(nog niet mogelijk maar zijn we mee bezig!)

Wij gebruiken MedGemak in onze communicatie met patiënten. MedGemak is de app van MijnGezondheid.net. Je zet hem eenvoudig op je telefoon, tablet of computer.

Lees hier hoe je de MedGemak App installeert.

De voordelen van MedGemak

Met MedGemak heb je 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot al jouw gegevens. Je hoeft dus niet te wachten tot je ons kunt bellen. Dat scheelt veel tijd, want je regelt de volgende zaken wanneer het jou uitkomt:

Veilig en snel inloggen

De app is volledig veilig in gebruik: ook je medische gegevens zijn goed beveiligd. De eerste keer log je in met je DigiD. Als je MedGemak voor je zoon of dochter aanvraagt, dan log je met hun DigiD in. Daarna kies je een pincode waarmee je gemakkelijk inlogt.

lees hier je hoe je de MedGemak App installeert.

Herhaalmedicatie aanvragen

Met MedGemak staat de medicatie die je gebruikt in je dossier. Je vinkt eenvoudig aan voor welke medicatie je een herhaalrecept nodig hebt. De aanvraag wordt naar de apotheek verstuurd en die geeft een seintje wanneer je de medicijnen kunt ophalen.

Je hoeft niet meer telefonisch een herhaalrecept in te spreken.

Stuur ons een bericht, inclusief foto

Via MedGemak stel je gemakkelijk één of twee korte, duidelijke vragen. Wij streven ernaar binnen 1 werkdag te reageren en je ontvangt bericht als wij geantwoord hebben. Vind je het moeilijk om je vraag te omschrijven? Of maak je je zorgen over bijvoorbeeld een plekje op je huid? Dan kun je ook een foto meesturen.

Let op: als je een Android-telefoon hebt, kun je nog niet een foto selecteren uit de galerij. Je kunt wel de camera openen en ‘live’ een foto maken. Met een Apple-telefoon kun je al wel een eerder gemaakte foto kiezen.

Belangrijk: stel geen spoedvragen via MedGemak, maar bel ons dan op ons spoed nummer 038 447 87 01

Afspraken maken met huisarts of assistente

Wil je een afspraak maken met de huisarts of voor het assistentenspreekuur? Kijk dan in onze agenda, plan de afspraak in en voeg hem toe aan je agenda. Via de mail ontvang je een bevestiging én een herinnering.

Let wel:

  • er is tijd om 1 vraag of klacht te behandelen. Wil je meerdere problemen bespreken? Of heb je een ingewikkelde vraag? Plan dan 2 afspraken in.
  • Een afspraak voor een uitstrijkje moet telefonisch gemaakt worden.

We vragen altijd naar de reden van de afspraak. Naar aanleiding daarvan is het mogelijk dat de assistente je terugbelt.

Bekijk bloeduitslagen

Wanneer je bloed laat prikken, komen de resultaten in MedGemak te staan met een toelichting van de huisarts. Je hoeft dus niet meer te bellen om labuitslagen te horen – je ziet ze in je dossier staan zodra ze bekend zijn.

Gepersonaliseerde informatiefolders (bijsluiters) raadplegen

In jouw dossier zijn alle bijsluiters te vinden van de medicijnen die je (hebt) gebruikt. Als je een vraag hebt, kun je hier dus heel veel informatie vinden.

Inneemwekker

Moet je op gezette tijden medicijnen innemen? Dan is de inneemwekker een handig hulpmiddel. Zo vergeet je nooit meer je medicatie in te nemen.

Zo neem je MedGemak in gebruik

Om te starten met MedGemak heb je een account nodig voor MijnGezondheid.net. Heb je nog geen account?

Lees dan hoe je dit aanmaakt.

  1. Download MedGemak gratis in de App-store of Google Play-Store

  1. Doorloop het registratieproces en registreer je smartphone op MijnGezondheid.net.
  2. Volg de stappen en koppel MedGemak aan je MijnGezondheid.net-account.
  3. Maak een eigen pincode aan
  4. Start!

Heb je hulp nodig? Ga dan naar MijnGezondheid.net en scrol naar beneden voor (visuele) informatie over het installeren van MedGemak.